Skip to main content

Briefing notes

Search results

Showing 1 to 7 of 7 results in 1 pages.
4 January 2024 | Briefing note
ECLAC, with the support of the Government of Canada, has launched the Project for the Regional Advancement of Statistics in the Caribbean (PRASC) Knowledge Base. The Canada funded PRASC was a capacity-building initiative aimed at strengthening the statistical system of the Caribbean region to improve socio-economic measures and facilitate evidence-based policy making.
13 de November de 2023 | Briefing note
La iniciativa "Buenas Prácticas en el Uso de los Resultados de Evaluación y Monitoreo en el Ciclo de las Políticas Públicas" del Consejo Nacional de Evaluación de la Política de Desarrollo Social (CONEVAL) de México, busca impulsar y fortalecer la cultura de la evaluación por medio del reconocimiento a las mejores prácticas que representen un esfuerzo adicional a lo que la normatividad establece en materia de evaluación y monitoreo, que contribuyan a la mejora continua de los programas y políticas o a la generación de evidencia.
20 de July de 2023 | Briefing note
La Comisión Económica para América Latina y el Caribe (CEPAL), a través de su División de Estadísticas, participó en el Segundo Congreso Nacional de Estadística del Instituto Nacional de Estadística de Guatemala, que se llevó a cabo el 13 y 14 de julio de 2023.
20 January 2023 | Briefing note
Industrial policy is as relevant today as it has been in the past for Latin America and the Caribbean. Steps towards development depend on a rational, inclusive, and sustainable industrial policy, guided by intensive use of information, that allows the definition and dissemination of indicators which are useful for decision-making. To this end, ECLAC makes available a group of statistical indicators on manufacturing calculated based on the repository of national economic surveys which allows the elaboration and dissemination of regional intermediate indicators by economic activity.
4 de June de 2021 | Briefing note
Este año la Conferencia Mundial sobre Intercambio de Datos y Metadatos Estadísticos (SDMX), en su octava edición se realizará de forma virtual. Se convoca a participantes con experiencias exitosas en la implementación de SDMX a proponer elementos que se presentarán en la conferencia. Fecha límite: 25 de junio de 2021.
13 May 2021 | Briefing note
The first issue of this new Bulletin presents the different measures that have been taken by the national statistical offices responsible for compiling their country’s CPI while the health emergency continues.
27 de September de 2019 | Briefing note
La División de Estadísticas de la CEPAL, en su permanente compromiso con el desarrollo de las estadísticas oficiales en la región, invita a participar en el Concurso de Jóvenes Estadísticos IAOS 2020. El período de postulación concluye el 30 de noviembre próximo.